Een Programma-recensie Schrijven

Inhoudsopgave:

Een Programma-recensie Schrijven
Een Programma-recensie Schrijven

Anonim

Review is een genre dat de beoordeling van iets door de auteur impliceert. Het kan een boek, film, toneelstuk of een ander onderwerp zijn dat geëvalueerd moet worden. Daarom is het heel goed mogelijk om beoordelingen van computersoftware te hebben.

Een programma-recensie schrijven
Een programma-recensie schrijven

instructies:

Stap 1

Begin niet meteen met een assessment. Zoals elke recensie, impliceert een recensie van een programma ten minste een driedelige structuur: een inleiding, een hoofdgedeelte en een conclusie. In de inleiding moet je niet praten over de voor- of nadelen van de software, het is beter om de kijker in de vraag te introduceren, de context te beschrijven. Het kan een kort verhaal zijn over de softwaremarkt als geheel, de geschiedenis van een bedrijf, of specifiek een reeks gecontroleerde programma's. Voordat bijvoorbeeld een nieuw besturingssysteem wordt beoordeeld, zouden veel gebruikers geïnteresseerd zijn om te lezen hoe Windows zich door de geschiedenis heen heeft ontwikkeld.

Stap 2

Beschrijf de interface en de shell van het programma. Het is hoogst onwenselijk om deze stap over te slaan: zo kunt u zich er een min of meer duidelijke indruk van vormen van een lezer die de beschreven software nog nooit heeft gezien. Als u dit niet doet, zal er enige understatement en onzekerheid zijn - en zal de essentie van de beoordeling niet worden gerealiseerd. Probeer tegelijkertijd alleen te beschrijven, zonder een beoordeling te geven.

Stap 3

Beschrijf de onderscheidende kenmerken. Elk programma heeft, om op te vallen in de markt, een of andere troef, een aas in petto: over Mozilla Firefox gesproken, dit zullen plug-ins zijn; voor Google Chrome - snelheid; Opera - Turbo-modus. Uw taak in dit stadium is om de belangrijkste voordelen te benadrukken die de gebruiker zullen helpen bij het kiezen van dit specifieke programma.

Stap 4

Identificeer minder belangrijke voor- en nadelen. Dit is het meest gedetailleerde deel van het ontleden van het programma, en hier moet u alles invoeren wat niet in de vorige tekst stond. Hier wordt de essentie van de recensie onthuld - u geeft niet alleen beschrijvende informatie, maar geeft uw eigen, subjectieve mening. Probeer echter min of meer objectief te zijn: wanneer je begint te schrijven, neem je enige autoriteit aan in de kwestie die ter discussie staat, zodat de lezer, die niet in staat is zijn eigen mening te vormen, de jouwe zal gebruiken.

Stap 5

Beschrijf de markt en directe concurrenten. Dit dient aan het eind als apart item te gebeuren: dan gaat de kijker met u mee in de analyse en heeft hij al een relatief volledige indruk van de beschreven software. Dit deel van de analyse is vooral waardevol omdat "alles wordt geleerd in vergelijking", en een vergelijkend kenmerk is vele malen waardevoller dan een abstract kenmerk.

Aanbevolen: