Review Van Het Computerspel Wolfenstein II: The New Colossus

Anonim

Het computerspel Wolfenstein II: The New Colossus is in 2017 ontwikkeld door het Zweedse bedrijf MachineGames. Dit is het vervolg op Wolfenstein II: The New Order (2014). The New Colossus vindt plaats in 1961, na 5 maanden The New Order.

Wolfenstein II: De nieuwe kolos
Wolfenstein II: De nieuwe kolos

Het vervolg van het product in 2014 behaalde niet voor niets de eerste plaats in de beoordelingen van veel spelers. Bovendien ontving het hoge cijfers en positieve recensies van gamingmedia uit de industrie. Dit is een reboot van de klassieke en beroemde Wolfenstein-serie, meer bepaald Wolfenstein: The New Order. Het is niet verrassend dat na het succes van het bovenstaande project veel fans uitkeken naar de voortzetting van de avonturen van William Joseph Blaskowitz. De vertegenwoordigers van de Zweedse studio en de uitgever zwegen, zoals meestal het geval is, over al hun toekomstige releases. De eerste kleine details over de toekomstige nieuwigheid werden pas twee jaar later bekend, toen tijdens de zomer E3 2016-tentoonstelling tijdens de Bethesda Softworks-conferentie de aanwezigen een kleine hint van de naam van het spel opmerkten. De officiële aankondiging van het project vond precies een jaar later plaats op dezelfde beurs en veroorzaakte een heus applaus.

Wolfenstein II: The New Colossus is een actie-avontuur, first-person shooter-videogame ontwikkeld door de Zweedse studio MachineGames en gepubliceerd met de steun van Bethesda Softworks op 27 oktober 2017 op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Afbeelding
Afbeelding

De plotgebeurtenissen van het vervolg beginnen praktisch een moment na de finale van Wolfenstein: The New Order. Als gevolg van de succesvolle bestorming van het laboratoriumfort en de beslissende slag met generaal Wilhelm von Strasse, bijgenaamd "Deathshead", raakte BJ ernstig gewond. De hoofdpersoon realiseerde zich dat zijn leven aan een zijden draadje hing en besloot een nucleaire aanval uit te voeren, waardoor de nieuwste technologische en onderzoeksresultaten van de nazi's werden vernietigd. Blasco berustte in zijn lot en was klaar om te sterven, maar gelukkig keerden zijn vrienden op het laatste moment terug voor hem, geleid door de voorzitter van de "Kreisau Circle" - Caroline Becker.

De hoofden van de hoofdpersoon werden snel in een helikopter geladen en met succes geëvacueerd naar het nieuwe rebellenhoofdkwartier. Ze bleek de voormalige koningin van de Nazi Kriegsmarine te zijn - de onderzeeër "Eva's Hammer", vriendelijk "geleend" door de verzetsstrijdkrachten tijdens de verhaallijngebeurtenissen van de vorige game in de serie. Sinds dat moment zijn er iets meer dan vijf maanden verstreken en al die tijd lag BJ in coma, liggend op een ziekenhuisbed op de medische afdeling van de onderzeeër. Gedurende deze tijd onderging hij verschillende complexe chirurgische ingrepen en bleef later in een hulpeloze toestand, ondanks alle pogingen van de artsen om zijn gezondheid op orde te brengen.

Ooit kwam Terror Billy tot bezinning, maar het waren niet de vriendelijke steunbetuigingen van Caroline of Anna's vriendin die hem wakker maakten, maar de talloze geluiden van schoten en explosies aan boord. Het blijkt dat de onderzeeër actief werd bestormd door elite-eenheden van de SS-troepen, onder leiding van de oude bekende Irene Engel. Deze eerbiedwaardige frau, die de titel van Obergruppenführer had gekregen, heeft de afgelopen maanden niet stilgezeten, maar heeft integendeel alles in het werk gesteld om de vijanden van het Derde Rijk te vinden en te neutraliseren.

Geschokt door zijn nogal slechte fysieke conditie en de algemene gang van zaken, zal Blasco zich niet overgeven aan de genade van indringers. Ondanks ernstige nierproblemen en een volledig verlamd onderlichaam, de vreselijke pijn van zijn verwondingen negerend, besluit hij opnieuw de wapens op te nemen, vrienden te vinden en ook het team te helpen de aanval op de onderzeeër af te weren. Dit is de plot van de game, en dan gaan we naar een overzicht van de technische en gameplay-functies van dit gameproject.

Afbeelding
Afbeelding

Technisch gezien is dit deel van de serie met grote sprongen vooruit gegaan in termen van de algehele kwaliteit van het beeld, de toename van het detailniveau van objecten en spelniveaus. Allereerst was dit mogelijk dankzij de beslissing van de ontwikkelaars om de oude id Tech 5-game-engine met al zijn problemen te verlaten en de gloednieuwe id Tech 6-engine als basis te nemen, die uitstekend bleek in 2016 DOOM. Vanuit het oogpunt van gameplay waren er op het eerste gezicht geen dramatische veranderingen. Degenen die Wolfenstein: The New Order en Wolfenstein: The Old Blood hebben voltooid, zullen zich thuis voelen in het vervolg.

Onder de belangrijkste gameplay-functies moet het volgende worden benadrukt: een vertrouwd arsenaal aan wapens, prachtige schietmechanica, een systeem voor het verbeteren van de protagonist die bekend is met de bovenstaande games, officieren, bij de eerste schoten onmiddellijk alarm slaan en om versterking vragen, zoals evenals twee stijlen van passerende verhaalmissies Stealth vs. Bocht. Gelukkig wachtten de fans van de serie enkele aangename verrassingen. De eerste daarvan was de aanwezigheid van een volwaardig wapenverbeteringssysteem. In de vorige game in de serie was het slechts toegestaan om enkele individuele exemplaren uit het arsenaal van BJ te wijzigen.

In het vervolg boden de ontwikkelaars de mogelijkheid om alle wapens en granaten zelfstandig te verbeteren, op voorwaarde dat er voldoende speciale kits zijn, de Upgrade Kit. Het maakt niet uit welke je kiest, of het nu de reguliere Pistole, Sturmgewerh, Mashinenpistole, Schockhammer of Kampfpistole is, elk van hen wordt geleverd met drie upgrades die hun algehele gevechtseffectiviteit vergroten. De tweede innovatie was de opkomst van volledig nieuwe soorten zogenaamde zware wapens.

De bekende MaschinenGewehr 46 en 61 series behoren tot het verleden, maar het vervolg heeft vier compleet nieuwe wapens, namelijk: Lasergewehr, Hammergewehr, Dieselgewehr en Ubergewehr. En hoewel we het onderwerp van het arsenaal nog niet hebben afgerond, zullen we innovaties op nummer drie voor dit deel van de serie overwegen. De ontwikkelaars hebben het schietsysteem in Macedonische stijl herwerkt, zodat je niet alleen identieke wapens kunt oppikken, zoals voorheen. Nu kan de hoofdpersoon bijvoorbeeld gemakkelijk een aanvalsgeweer in een van zijn handen nemen en een jachtgeweer of granaatwerper in de andere.

De vierde innovatie was de opkomst van grootschalige, volwaardige neventaken. Afgezien van de hoofdverhaallijn, naast het verzamelen van verzamelobjecten of het helpen van enkele NPC's aan boord van de onderzeeër, zal de hoofdpersoon een aantal missies ondergaan die verband houden met het zoeken en neutraliseren van vertegenwoordigers van het opperbevel van de OKW-troepen (Oberkommando der Wehrmacht) die zich bevinden in de Verenigde Staten van Amerika. Het lijkt een kleinigheid, maar leuk. Los daarvan zou ik me willen concentreren op het werk van scenarioschrijvers.

In het vervolg wisten ze opnieuw de sfeer van de alternatieve jaren zestig van de twintigste eeuw perfect over te brengen en Amerika onder nazi-bezetting te laten zien. Bovendien onthulden ze ook vrij goed de hoofdpersoon en de personages om hem heen. Blaskowitz in het vervolg verschijnt niet langer voor ons in de vorm van een extreem onverschrokken strijder tegen de nazi's, klaar om zelfs in de brandende hitte naar zijn eigen doel te gaan, ondanks alle moeilijkheden. Integendeel, we krijgen hem van een andere, meer menselijke kant te zien, als een persoon met een bepaalde levensbagage, karakter, emoties, alledaagse beslommeringen en problemen, sterke en zwakke punten. We zullen de prachtige muzikale begeleiding van componisten Mick Gordon en Martin Andersen niet negeren. Met herspeelbaarheid doet het project het ook goed, omdat je, net als in Wolfenstein: The New Order, de kans krijgt om het vervolg te zien van de verhalen van Fergus Reed en Private Wyatt, die op plaatsen radicaal van elkaar verschillen. Helaas waren er twee kleine tekortkomingen in de game, die de algehele indruk van de verhaallijn gedeeltelijk verpesten. Een van de nadelen was, eerlijk gezegd, slechte productoptimalisatie op het moment van release, maar gelukkig hebben de ontwikkelaars dit snel verholpen met toekomstige patches.

Het tweede nadeel was het onverwachte en totaal onverwachte einde van het verhaal. We zullen hier niet bederven, we zullen alleen zeggen dat de grandioze gebeurtenis in de geschiedenis van Amerika, waarop we ons zo zorgvuldig voorbereiden gedurende de hele plot van het vervolg, uiteindelijk nooit komt. Je krijgt de indruk dat de schrijvers besloten om de geschiedenis van dit spel, zoals ze zeggen, op de meest interessante plek te voltooien of te onderbreken. Over het algemeen kwam Wolfenstein II: The New Colossus uit, zonder overdrijving, een uitstekende verhaalgedreven shooter en een prachtig vervolg op de serie.

Hoge cijfers van de gespecialiseerde gaming-media, evenals de prijzen die ontwikkelaars hebben ontvangen tijdens The Game Awards 2017, bevestigen dit. Het is aan jou of je dit spel wilt kopen of niet.

Aanbevolen: