Devil May Cry 5 Recensie - Terugkeer Van De Oude School. De Beste Duivel Die Je Kent

Inhoudsopgave:

Anonim

Het computerspel Devil May Cry 5 werd op 8 maart 2019 uitgebracht voor Windows en voor de Sony Play Station, Xbox. Dante en Nero bleven in het spel, en een tovenaar genaamd V voegt zich bij het team.

Duivel kan huilen 5
Duivel kan huilen 5

Overzicht

Capcom keert opnieuw terug naar zijn succesformule, zoals het was in de vroege jaren 2000, toen de eerste game in de Devil May Cry-serie werd uitgebracht voor de Sony Play Station 2, maar het is verre van de eerste game voor het bedrijf. De stijl voor Devil May Cry 5 is alles, en in dit deel ook. Vooral de speelstijl komt tot uiting in de nieuwe held - V, wanneer hij tijdens de strijd midden in de strijd staat en een boek met poëzie leest. De stijl uit zich in het zware karakter en de brutaliteit die Nero heeft in de gevechten. En de branie van Dante, die als lichtzinnig wordt beschouwd, maar niet afwijkt van zijn doelen.

In de complete serie is Devil May Cry 5 een wild, verslavend actie- en slasher-spel dat in 2019 is uitgebracht. Iets eerder in 2013 werd DMC: Devil May Cry uitgebracht, deze game is ontwikkeld door het Britse bedrijf Ninja Theory, en Capcom heeft alleen DMC: Devil May Cry uitgebracht en heeft de ontwikkeling van de game niet geraakt, maar alleen de ontwikkeling gecontroleerd. De Britten maakten een Europese game, maar in het nieuwe deel kwamen die tienerproblemen die eerder terugkwamen - dit zijn lang haar, leren jassen, demonen, motorfietsen en atmosferische muziek. Daarom voelt en speelt de game zoals op Play Station 2, DMC 5 hiervoor en ik vind het leuk dat het de meeste moderne technologieën heeft verlaten en niet aarzelde om een old-school game te maken, maar er zijn veranderingen - dit zijn microtransacties tijdens het spel en nu kun je verschillende donaties kopen voor echt geld. De in-game valuta van DMC5 is rode bollen, die kunnen worden verkregen door demonen te doden, en als je ze met een bepaalde stijl doodt, kun je het maximale aantal rode bollen krijgen. Nu zijn er heilige standbeelden in het spel, interactie met hen, je kunt rode bollen kopen tijdens gevechten. De verwerving van rode bollen geeft een snellere doorgang van het spel, hoewel het heel goed mogelijk is om het spel te voltooien zonder de infusie van extra geld. Ze kopen rode bollen voor echt geld, voornamelijk voor pompvaardigheden en opstanding tijdens missies, dit is vooral het geval wanneer je het spel moet voltooien op de moeilijkheidsgraad "Dante moet sterven", wanneer het personage tot leven wordt gewekt, verliest de baas een derde van zijn gezondheid, hiervoor moet je orbs uitgeven aan opstanding en als ze dat niet zijn, kun je als optie geld uitgeven. Als je je personage upgradet zonder geld te investeren, moet je 12 miljoen bollen verzamelen om de vaardigheden van alle personages te upgraden. De vaardigheid provocatie (Taunt) is de duurste vaardigheid - 3.000.000 rode bollen, en je hebt drie karakters gelijk aan 9 miljoen bollen, plus andere goedkope vaardigheden zullen ook moeten worden gepompt! Het hoofd van het bedrijf Hideaki Itsuno zei dat het kopen van lichtbollen niet nodig is en dat microtransacties nodig zijn, voor degenen die hun tijd willen besparen en het volledig pompen van karakters niet nodig is, kun je het zonder enige vaardigheden doen. In feite dwingt Devil May Cry 5 spelers niet om rode bollen te kopen. Over het algemeen vinden gamingmagazines dat het bedrijf zijn reputatie alleen maar heeft geschaad door microtransacties te introduceren.

De game is gemaakt voor Xbox One en Sony Play Station, evenals voor Windows-pc's. Het is de moeite waard om op consoles te spelen in hun nieuwste aanpassingen, dat wil zeggen op Xbox One X en Sony Play Station Pro, omdat met deze consoles de game evenwichtiger is en een stabiele 60 FPS kan produceren, trouwens, we wachten op een reactie van de ontwikkelaars van Digital Foundry, die Sekiro op 22 maart uitbrengen: Shadows Die Twice voor Play Station 4 Pro, zal de game naar verwachting de anti-aliasing aanzienlijk hebben verbeterd en de kwaliteit van de onscherpte hebben verbeterd.

In Devil May Cry 5, een handige camera, is het probleem van veel Japanse games, vooral third-person vechtgames, een onhandige camera, hij zit vast of loopt ergens weg, in DMC 5 is de camera meer gericht op de vijand, maar het personage loopt niet weg van review, de opnamemodus blijft van de DMC 4 wanneer de camera half vergrendeld is, maar is fantastisch comfortabel.

Beeld
Beeld

Tafereel

De game speelt zich af na de gebeurtenissen die zich afspeelden in Devil May Cry 2, omdat Dante ouder werd en een baard kreeg, hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat hij lange tijd in de hel was opgesloten en zich nergens kon scheren. Net als in eerdere delen van DMC vinden de gebeurtenissen plaats in de fictieve stad Red Grave City, die sterk lijkt op Londen, met rode dubbeldekkers, borden en verkeersborden die sterk aan Groot-Brittannië doen denken. In het spel wordt Regent Street aangetroffen, de straat werd verscheurd door een demonische apocalyps, na de plot zal ook de beroemde Borough Market samenkomen. De hele wereld van DMC is donkere, sombere plaatsen waar je moet vechten, maar deze game maakt indruk met zijn esthetiek, en de ontwikkelaars kennen de maat tussen somberheid en stele, dus Devil May Cry 5 blijft tot het einde toe en je wilt ga er doorheen. In de vorige delen waren er verzonnen locaties als: Mallet Island, Vie de Marly, Temen-ni-gru, Fortuna, Limbo City, en ze maakten ook indruk met hun schoonheid.

RE-motor

RE Engine staat voor The Reach for Moon Engine. Dit is een Capcom-game-engine die voor het eerst werd gebruikt in Resident Evil 7: Biohazard (2017). De motor maakt gebruik van de technologie van ondergrondse verstrooiing, wat geweldige mogelijkheden biedt voor het weergeven van de elementen die nodig zijn voor de ontwerper, bijvoorbeeld de gezichten van de personages, hun kleding, wapens. Voor realisme werden de personages gefilmd door echte mensen en vervolgens omgezet in 3D-modellen. De kleding is ook gescand van echte kopieën die in Londen zijn gemaakt, de duurste kleding bleek van Nero te zijn, zijn jas kost als een kleine auto, maar het geleverde werk is de inspanningen van de ontwikkelaars waard. Het Servische bedrijf 3Lateral is verantwoordelijk voor de gezichtsuitdrukkingen van de personages, het programma registreert de bewegingen van de personages en vervolgens worden stemacteren en spraak over elkaar heen gelegd. De ontwikkelaars verbeteren de RE Engine met elke nieuwe game, in Devil May Cry 5 toonde de engine zich vooral op het personage V, die ongebruikelijke bochten kan maken en meer gevarieerde gezichtsuitdrukkingen heeft.

Beeld
Beeld

Gameplay

Wat betreft de acties van de personages in het spel is er niets veranderd - platformgame, puzzels, de meeste zijn dom, slecht bedacht en geforceerd, ze kunnen niet op een andere manier worden omzeild, en aan het einde van elke sortie wacht een baas ons, waardoor Devil May Cry 5 een verouderde game lijkt, die werd gespeeld op Sony Play Station 2. In 2010 werd de game Bayonetta uitgebracht en in 2014 Bayonetta 2, dus deze twee games konden het slasher-genre onthullen en ik wilde wachten op iets soortgelijks uit DMC 5, maar iets nieuws in de game verscheen niet, dus de game is zeker kleurrijk dankzij de nieuwe en al verbeterde game-engine, maar het vechtsysteem is verouderd. Naarmate je tijdens het gevecht door het plot komt, verschijnen er onzichtbare barrières rond het personage, en dit is al een pijnlijk bekende sensatie met moderne effecten. De game bevat drie personages die gedurende 20 missies op bepaalde punten in de game worden geblokkeerd, maar ze zijn zo divers in hun stijl dat het soms lijkt alsof je drie verschillende games speelt en je elke keer als een andere jager gedraagt, is nog leuker. De game heeft minder backtracking in vergelijking met de vorige delen en de game wordt wat sneller gespeeld en verliest niet snel zijn interesse door het vervelende rennen over de kaart.

Trouwens, Nero houdt zijn aangrijpende set uit DMC 4 en nu maakt Niko Devil Breaker - dit is een prothetisch wapen in plaats van een hand. Dit speciale wapen kan verschillende soorten "attachments" uitrusten, dat wil zeggen, Nero kan aanvallen met elektrische ontladingen, hoge-energiestralen, genezen, vallen maken en het personage versnellen. Je kunt de Devil Breaker in de loop van het verhaal vinden of een speciaal rood hokje gebruiken om Niko's winkel te bellen en erin te kopen. Het herschikken van de attributen aan het begin van de missie opent een heel andere strategie.

Wee is een nieuw personage, gemaakt in de stijl van een tovenaar, hij gaat niet in frontale aanvallen, maar valt het liefst van ver aan en verandert in demonen. V heeft drie demonen: een panter, een griffioen en een nachtmerrie, de aanvallen zijn niet sterk, daarom wordt het personage als zwakker beschouwd dan Nero en Dante.

In het nieuwe DMC-spel bleek Dante korter te zijn - 180 cm, voordat hij 195 centimeter was, het personage wordt beschouwd als een half-demon-half-engel, is een verschoppeling en vecht tegen demonen, woont in Limbo City, de stad is gecontroleerd door demonen en daarom bestrijdt hij het systeem. En de oorsprong ervan biedt veel bovennatuurlijke moordmethoden. Als je de Devil Trigger-vaardigheid gebruikt, wordt zijn jas rood en zijn haar wit. Dante heeft ook een motorfiets waarmee hij vijanden kan neerhalen en neerslaan.

Aanbevolen: